Majlis Pertunangan Sepupu

Seni Hantaran Untuk Majlis Pertunangan Sepupu
~ Puspanita (9 Disember 2012 - Ahad)

Assalamualaikum warahmatullah...

Musim tengah free-free nie kan asik rasa nak update blog jer... Dok plak kat bilik secretary pe lagi....privacy sangat-sangat ler nak merapu. Biasa la aku ni meme dah di kira patut jadi tugas hakiki nie... ambik alih tugas secretary bila dia outstation. Leh mati bosan kalau tak bijak manfaatkan masa dalam bilik nieh..heheheh

So..kali ni aku nak story pesal majlis pertunangan sepupu aku yang baru jer lepas. Tahniah yer PUPA (tu nama glamer dia dalam kuarga). Ader rezeki ke Felda Semancu, Johor ler kite yer. Kene kumpul duit ni dari sekarang. Blanjer ke johor bukan ckit-ckit anak. Mau kurus poket tapi punggung yang kembang kematu dok lama dalam keta. Kesempatan tu aku pun requestlah kat dia nak buatkan 2 hantaran makanan untuk dia. 

Dalam kepala ni....macam-macam design dah berangan. Macam orang pening... kepala atas burung-burung terbang... Pening ooooo nak pikir pe nak buat. Masa terhad tapi cita-cita melangit cam pilot... hahahaha. At last ngan masa betul-betul suntuk aku plan bagi cup cake ngan biskut coklat (homemade tau...bukan tunjuk-tunjuk punyer maaaa). Moh layan hasil tangan keras yang aku kira seni la gak nieh....


Tu hantaran cupcake...deco rama-rama tu aku dapat inspirasi dari kak Azlita empunyer blog yang famos tu http://fromintankitchen.blogspot.com. Jenuh gak nak melembutkan tangan ni..heheheh.


Lagi satu aku bagi Biskut Coklat Fererro. Sumber resepi dari Majalah Saji Aidilfitri 2012. Rasa dia pun yum..yum... Puas ati la sebab buat sendiri. Penuh dengan rasa coklat...badam ngan bread cremp. Ranggup tul....



Then layan la ckit yer picture kami yang meme pantang nampak pelamin. Nak conquer jer. Tuan punyer badan pun tak rasmi lagi...heheheh. Tak sempat ambik picture ngan Pupa sebab dia masih di make over oleh mak andam lagi. 

Alhamdulillah majlis berakhir pada jam 3.30 petang dengan termeterailah janji pertunangan antara sepupu aku ngan buah ati dia dalam tempoh masa setahun hidup (paham tak setahun hidup tu? heheheh Kata abah maksud dia dalam tempoh setahun bila-bila masa jer kenduri leh on. Tak payah tunggu sampai setahun. Cukup duit jer jalannnnnnnnnn...hahahaha). Untuk Pupa semoga berbahagia selalu sehingga terpateri ikatan janji hidup bersama dengan yang tersayang....Amin.....    

Comments

Popular posts from this blog

JEMPUT JEMPUT @ CEKODOK PISANG GEBU

DONUT GEBU

Muka Baru & Lama Bergabung.... Meletop!!!!!